FAQ’s

Verzending

We streven ernaar een zo groot en breed mogelijk assortiment op voorraad te houden om bestelde artikelen zo spoedig mogelijk uit te leveren. In de meeste gevallen bedraagt de levertijd 1 werkdag. In sommige gevallen kan de levering langer duren in verband met de afhankelijkheid van de levertijden van onze leveranciers. Als een artikel niet leverbaar is krijg je hier binnen een dag bericht van.

Wij streven ernaar zoveel mogelijk te versturen met PostNL. Hierbij geldt in de regel: op werkdagen voor 17:00 besteld is morgen in huis, Mits anders vermeld op de productpagina of bij het afrekenen.

 

Levertijden Nederland en België PostNL:

Besteld op*Verzending opThuisbezorgd op**
Maandag vóór 17:00MaandagDinsdag
Dinsdag vóór 17:00DinsdagWoensdag
Woensdag vóór 17:00WoensdagDonderdag
Donderdag vóór 17:00DonderdagVrijdag
Vrijdag vóór 17:00VrijdagZaterdag
Vrijdag na 17:00 t/m maandag 17:00MaandagDinsdag

* Voorradige bestellingen die op werkdagen voor 17:00 geplaatst zijn worden de volgende dag geleverd.
** Het is in een enkel geval mogelijk dat de bezorging vertraagd is bij PostNL, via de track&trace kan je jouw bestelling volgen en de nieuwe afleverdatum bekijken.

 

Levertijden Nederland en België DPD:

Op werkdagen voor 16:00 besteld is binnen 3 werkdagen in huis.

 

Verzending van uw bestelling
De door u bestelde goederen worden op het door u aangegeven adres afgeleverd door PostNL. Uiteraard worden deze geleverd volgens de wettelijke bepalingen aangaande verkoop op afstand in Nederland.

Bezorging
De door u bestelde goederen worden bezorgd van maandag t/m zaterdag. Als u of uw buren niet thuis zijn tijdens de eerste afleverpoging, althans het pakket niet in ontvangst kunnen nemen, komt de PostNL bezorger de eerstvolgende werkdag bij u terug om het pakket nogmaals aan te bieden.

 

Disclaimer:

Er kunnen in geen enkel geval rechten ontleend worden aan de door ons gestelde (uit)levertijden.

Een bestelling in Nederland en België wordt al vanaf €50 gratis aan je verzonden. Bij bestellingen onder de €50 betaal je de aangegeven verzendkosten die je worden meegedeeld op de afrekenpagina. Mocht het voorkomen dat een bestelling in delen verstuurd wordt dan worden hier geen extra verzendkosten voor gerekend.

 

Disclaimer:

  • U dient gratis verzending zelf te selecteren bij de afrekenpagina.
  • Gratis verzending geldt niet voor bepaalde producten die in de aanbieding zijn en producten waarvan dit wordt aangegeven op de product pagina.

Zodra uw zending bij het sorteercentrum aankomt ontvangt u automatisch een e-mail met een link om uw bestelling te volgen.

Uw bestelling wordt doorgaans binnen 3 dagen verstuurd met PostNL. In uitzonderlijke gevallen doet PostNL in plaats van 24 uur enkele dagen over de bezorging van een bestelling. Heeft u uw bestelling 3 werkdagen nadat hij is verzonden nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op via mail of het contactformulier. Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn, verzoeken we u vriendelijk om altijd het ordernummer van de bestelling te vermelden.

Als de bestelling nog niet verstuurd is, kunnen wij in veel gevallen het adres voor je wijzigen. Neem dus snel contact op met onze Klantenservice. Dit is niet mogelijk voor een bestelling die betaald wordt via achteraf betalen (Klarna), omdat de check die Klarna uitvoert gebaseerd is op de ingevulde adresgegevens. In dat geval adviseren we je een nieuwe bestelling te plaatsen en de vorige order via onze Klantenservice te laten annuleren.

Betalen

iDEAL
De volgende banken zijn hierbij bijvoorbeeld aangesloten: ABN AMRO, ING, Rabobank, ASN Bank, RegioBank, Van Lanschot Bankiers of SNS Bank. iDEAL is veilig, snel en makkelijk!

Achteraf betalen via Klarna (EUR 1,- + 2,99% van het aankoopbedrag) – LET OP: NIET VOOR ELKE BESTELLING BESCHIKBAAR!
Met deze betaalmethode kun je betalen na ontvangst van je bestelling. De transactiekosten bedragen EUR 1 + 2,99% over het totale aankoopbedrag. Klarna voert bij het bestellen een kredietcheck uit en stelt vast of en voor welk bedrag jij je aankoop via deze optie kan doen. Voor vragen over de betaling, neem contact op met Klarna.

Apple Pay
Je hoeft geen gegevens meer in te vullen, het adres wordt automatisch overgenomen van je Apple-account, je vermijdt de hele check-out en kan binnen een paar seconden met Face ID of Touch ID je bestelling afgerond hebben. Apple Pay werkt op de volgende apparaten:

  • iPhone 6 of nieuwer;
  • iPhone SE;
  • iPad Pro;
  • iPad Air 2;
  • iPad 5e generatie;
  • iPad mini 3 of nieuwer;
  • Elke Mac van 2012 of daarna met macOS Sierra (bevestigen met iPhone 6 of nieuwer of Apple Watch);
  • MacBook pro met Touch ID.

Creditcard
Bij COOLRED.nl kun je betalen met je Visa en Mastercard creditcard. Bij ons kun je ervan uit gaan dat je betaling veilig verloopt. Wij versleutelen je creditcards gegevens via de SSL-methode en dit is altijd veilig. Tijdens de betaling wordt er gevraagd naar je CVC code. Deze 3-cijferige code vind je op de achterkant van je creditcard, het zijn de laatste 3 cijfers.

PayPal
Als je kiest om via PayPal te betalen(EUR 0,35 + 3,40% van het aankoopbedrag), word je na het bestellen direct doorgestuurd naar de website van Paypal. Je kunt je hier aanmelden voor een nieuw account of inloggen met je bestaande PayPal gebruikersnaam en de betaling bevestigen. Van ons ontvang je na betaling een ontvangstbevestiging.

Verder bieden we ook de volgende betalingsmethoden aan:

  • Bancontact
  • Belfius Direct Net
  • ING Home’Pay

Ja, alle prijzen die op COOLRED.nl vermeld staan zijn inclusief BTW.

Een COOLRED.nl kortingscode of cadeaubon kan ingewisseld worden tijdens het afronden van jouw bestelling op de betaalpagina.

Stap 1. Kies jouw gewenste artikel(en) uit in onze shop.
Stap 2. Plaats je artikel(en) in je winkelmand.
Stap 3. Druk op afrekenen en vul je persoonlijke gegevens in of log in.
Stap 4. Controleer je adres.
Stap 5. Voer eventueel een coupon-of kortingscode in.
Stap 6. Kies de gewenste verzendmethode.
Stap 7. Kies een betaalwijze: Ideal, Klarna, Creditcard, PayPal. etc.
Stap 8. Controleer nogmaals jouw bestelling en ingevoerde keuzes, accepteer onze algemene voorwaarden en kies voor ”Bestelling betalen”. Je zal automatisch worden doorgeleid naar de betaalpagina van jouw keuze.

Herroepingsrecht | Retourneren

Binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling mag u deze of een deel hiervan zonder opgaaf van reden retourneren, de zogenoemde afkoelingsregeling. Nadat wij het product hebben ontvangen, ontvangt u het volledige aankoopbedrag binnen tien werkdagen terug op de rekening waarmee de bestelling betaald is.

Uw bestelling kan alleen geretourneerd worden indien de producten compleet, ongeschonden en ongebruikt zijn. Hierbij zijn de retourkosten voor eigen rekening.

U vindt alle voorwoorden aangaande retourneren in onze algemene voorwaarden 

Wij verzoeken u de bestelling na ontvangst te controleren. Als uw bestelling beschadigd, defect of het product dat u heeft ontvangen zichtbaar afwijkt van hetgeen u besteld heeft neem dan contact op met onze klantenservice. COOLRED.nl draagt zorg voor kosteloze nalevering of omruiling van deze artikelen. Neem verkeerd geleverde artikelen niet in gebruik! Alleen ongebruikte producten komen voor kosteloze vervanging in aanmerking.

 

Disclaimer:

Let op: COOLRED.nl is niet verplicht het artikel te vervangen wanneer de afwijking/defect te gering is om een van het product vervanging te rechtvaardigen.

Volg de onderstaande stappen:

 

Stap 1:
Download en print ons retourformulier.

Print ons retourformulier

Stap 2:
Vul het retourformulier volledig in. Verpak het artikel + retourformulier en pakbon zorgvuldig, indien mogelijk in originele verpakking. U bent zelf verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens het transport.

Stap 3:
Stuur het pakket retour naar het op het retourformulier vermelde adres. Wanneer de teruggezonden artikelen compleet, ongeschonden en ongebruikt door ons ontvangen zijn, dan storten wij het door u betaalde aankoopbedrag binnen 14 werkdagen terug op uw rekening.

Garantie & Klachten

Dit is heel vervelend. Met een kwaliteitscontrole voorafgaand aan de verzending proberen we dit te voorkomen. Als je onverhoopt toch een kapot of verkeerd product van ons hebt ontvangen, neem dan gelijk contact op met onze Klantenservice. Dan zorgen we voor een passende oplossing.

Lees meer hierover bij herroepingsrecht | retourneren.

Je ontvangt op al jouw aankopen de wettelijke garantie. Aan de wettelijke garantie is geen vaste termijn gekoppeld, dit verschilt namelijk per product. Dat wil zeggen dat een product moet voldoen aan wat je als consument in alle redelijkheid van het product mag verwachten. Is dit niet het geval neem dan contact op met onze Klantenservice. Op vrijwel al onze producten zit 1 jaar wettelijke garantie.

Garantie en de garantieperiode zijn conform de wet vastgesteld. De garantieperiode gaat in vanaf de datum van aankoop.

Bij een klacht kijken wij altijd naar de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, die op jouw klacht van toepassing zijn.

Het kan voorkomen dat e-mailbevestigingen in de spam/ongewenste inbox terechtkomen. Check daarom altijd deze inbox voor jouw COOLRED.nl e-mailnotificatie. Heb je de e-mail niet ontvangen, neem dan contact op met onze Klantenservice.

SAMEN WERKEN WE AAN EEN OPLOSSING VOOR UW PROBLEEM!

Nog geen antwoord op uw vraag?